Šiju, šiješ, šijeme a s námi i všichni čerti

Francie

24. září 2008 v 17:53 | Marcelka |  Výlety za patchworkem
Tento výlet do Francie na 14 - tý ročník Carrefour Européen du Patchwork v S te Marie-aux-Mines uspořádala Jana Haklová.
Jeli jsme velkým autobusem (40 patchworkářek) :-)) + 2 řidiči a 4 "kolisti". Výlet se konal od 18.9. - 21.9. 2008. Ve čtvrtek jsme měli sraz v 7.00 v Nových Butovicích a vyrazili na cestu. První zastávka byla v městečku ERLANGEN - a tam byla výstava "Matematický patchwork".

Dojeli jsme kolem 19 - té hodiny do města COLMAR - kde jsme byly ubytované. Šly jsme na dobrou večeři a já poprvé v životě pila růžové víno z oblasti Alsaska.
A ráno odjíždíme do Sainte-Marie-aux-Mines, kde na nás bude celý den čekat autobus. První co jsme viděly, byla expozice v divadle - Americké aplikace.

A Japonský patchwork všechen proveden v modrotisku - nádhera.

Odjíždíme autobusem, který jezdil mezi městečky zadarmo a vidíme modní přehlídku.

A už to berem od jedné výstavní síně k druhé a nevíme co dřív. Něco se nám líbí více něco méně - ale je to velmi ispirující. Co mě upoutalo, byla výstava pana Huberta Valeri který šije Boutis.

Za celý den jsme pěkně upajdané, ale spokojené a v hlavě máme pěkný galimatiáš - ale hezký galimatiáš :-). A myslím, že za celý den jsme vlastně nestihly, co jsme chtěly. Opět dobrá večeře a povídání do noci.
Ráno jedem do Wesserlingu, kde jsme navštívily textilní muzeum a obchod - samozřejmě s látkami - a nakupujeme :-). Přejely jsme do Muzea tapet v Rixheimu - kde byla výstava černobílých tisků - zajímavé.
A ještě jsme navštívily Muzeum tisku na látku v Mulhouse - a dokonce si odvážíme i kousek natištěné látky (pán jí tiskl před námi).

Přijíždíme brzy do Colmaru, tak se jdem projít do města - nádherné - roubené domečky - hodně kytiček.

A já objevuji obchůdek s použitou literaturou a samozřejmě jsem nezůstala jen u koukání. Čtyři tituly musely se mnou domů :-)).

Opět dobrá večeře a příprava na neděli.
A v neděli musíme pospíchat - některé expozice jsou v kostelech, a protože je neděle tak budou bohoslužby a to nám kostely zavřou. Nejdřív vidím expozici paní Ans Shipper Vermeiren z Holandska - jsme úplně unešená - to jsou barvičky a to zpracování.

A protože jsme se zasekla na této výstavě tak další kostely zavřely. Musím jít do obchodní zóny a něco nakoupit :-).
Celý den nám utekl velmi rychle a hlavně jsme zase nestihly co jsme chtěly, ale viděla jsem toho dost i dost utratila a jedem domů. Výlet se velmi vydařil a už se můžem těšit na příští ročník !!!

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.