Šiju, šiješ, šijeme a s námi i všichni čerti

Novinky

Konec výstavy, konec roku

31. prosince 2010 v 11:38 | Máca
Dnes jsme sundaly naši Vánoční výstavu. Měla úspěch, máme moc krásné vzkazy v naší knize. To si na babinci počteme.
Naše klubové deky jsou připraveny na putování "někam". Prosím o návrhy, kam bychom mohly naše dvě klubové deky umístit. Na lednovém babinci to rozlosujeme. Tak čekám Vaše návrhy na emailu.

Všechno nejlepší do roku 2011. Hodně zdraví, štěstí a patchworkových nápadů.

Z Liberce

8. října 2010 v 7:01 | Máca
S dcerou Pájou jsem si "dovolenou" náležitě užívala. Navštívila jsem jí v Liberci a vůbec jsme se nenudily. Daly jsme dohromady vrchní díl na dětskou deku. Na obrázku Pavlínka v "akci", já fotím.
Pavlínka v akci
Odvážela jsem domů "sendvič" dětské deky.
Co jsme ještě stihly? Navštívily jsme Severočeské muzeum v Liberci, které bylo založeno roku 1873. V současnosti patří muzeum k nejvýznamnějším institucím svého druhu v České republice a jeho sbírky jsou dobře známé odborníkům i v zahraničí.
Prošly jsme expozicí užitného umění, historickou, přírodovědeckou, archeologickou expozici. A co nás zaujalo (pobavilo) nejvíce byla výstava "Klenoty našich domácností". Tam jsme viděly jak si krášlili domácnosti naši rodiče a prarodiče. Třeba sisalové závěsy, tašky. Krabičky slepované ze sirek, špejlí, krabičky z pohlednic. Figurky z víček od piva a další a další. Tato výstava trvá do 17.10.2010.

Les

4. září 2010 v 19:53 | Máca
Dnešní den jsem prožila náramně. Od rána krásná procházka po lese, samozřejmě spojená s houbařením. A toto byl můj největší úlovek :
Hřib mi udělal velikánskou radost a muchomůrky byly velmi fotogenické .

les

"Hlídací" babička

28. srpna 2010 v 10:12 | Máca
Anička s Lucinkou
Takhle jsem si užívala hlídání. Měla jsem tu dvě "kukačky". Malé Lucince se strašně líbily pastelky. Takhle jsem jí přistihla s fotoaparátem a myslím, že se fotka povedla. A Anička byla zlatá, koupila jsem jí knihu do které může malovat a šlo jí to moc dobře. Samozřejmě musely sedět na patchworkové dece. Jak jinak.

Čajové přebaly

3. srpna 2010 v 18:06 | Máca
Děvčata chtěla bych Vás poprosit o sbírání přebalů od čajů. Navštívila jsem náš Domov pro seniory a oni tam z tohoto materiálu dělají zajímavé věci.
Jedna historka : Když jsem vyhlásila toto sbírání (poprvé), tak naše nejmenovaná kamarádka přinesla vylouhované čaje. Měla je hezky dané v dózičce. Ještě si prý u toho říkala : "Na co ta Máca chce vymáchané pytlíky". Takhle jsem se už dlouho nenasmála, když tu dózu vytáhla .
A aby jste věděly co sbírat :
čaje

Zámek Sychrov

19. července 2010 v 14:08 | Máca
S Pájou jsme si udělaly výlet. Navštívily jsme zámek Sychrov. Musím napsat, že je pěkný. Určitě stojí za prohlídku. Mají několik prohlídkových okruhů. Dokonce jsme byly i v trezoru, kde jsou vystaveny zlatnické práce pana Khynla, to je umělec který se narodil v Turnově (což je nedaleko). Stojí za prohlídku .
Sychrov

Pomoc Centrální Africe

7. července 2010 v 20:23 | Máca
Zapojte se do projektu na pomoc Centrální Africe, na zajištění vody a WC. Informace na stránkách
Stačí zhotovit blok - libovolnou technikou - o rozměrech 12 x 12 inch, nebo 30,5 x 30,5 cm. Na zadní stranu bloku napište své jméno, adresu či mejl.Poslat či doručit blok do klubovny BPK Tychonova 12, Praha 6 do 31.července 2010
Shromážděné bloky budou společně zaslány do USA. Budou z nich ušity quilty a tyto budou vydraženy. Výtěžek dražby bude použit pro zlepšení zásobování vodou a stavbu WC v Centrální Africe.

Do 25.7. přineste své  hotové bloky ke mě a já je pošlu všechny dohromady do Prahy.
O prázdninách bude otevřená dílna každou středu od 15 hodin. Nejlépe se mi ozvěte, že přijdete (přijedete).

Pozvánka na výstavu do Teplic

30. dubna 2010 v 8:32 | Máca
pozvánka

Jedeme na výstavu

8. dubna 2010 v 7:59 | Máca
Už mám cestovní horečku, balím, řeším co ještě sebou. A stejně určitě na něco zapomenu. Moc se na všechny kamarádky, přítelkyně těším. Jen mi držte palečky ať v pořádku přejedeme Prahu a na výstavě nashledanou !!! Určitě se můžete těšit na nějaké fotky a povídání , ale to nejdříve v pondělí. Tak pa pa  na výstavě

Výstava patchworku v Praze

4. dubna 2010 v 8:18 | Máca
Rok utekl jako voda a je tu patchworková mezinárodní výstava. Každý rok se prezentujeme našimi pracemi .Letos nemáme klubovou deku, ale pár z nás bude vystavovat své výtvory. Až bude po výstavě tak Vám ukáži, co jsem ušila já. Určitě se přijďte podívat. Stojí to za to.
4.PPM

Krokusy

25. března 2010 v 7:59 | Máca
Když jsem odjížděla do Liberce tak na záhonku byl ještě sníh, který jsme odhazovali na hromadu. A teď se tam vyklubal tento krasavec. Že by už doopravdy tu bylo jaro .
krokus

Uši ke kabelkám

19. ledna 2010 v 9:31 | Máca
Pavlínka ušila podle kupovaných uší tento prototyp. Vypadají velmi dobře. Jsou ušité z černé koženky. Ušije Vám také když budete mít zájem .

PF 2010

23. prosince 2009 v 5:36 | Máca

U Páji v Liberci

23. listopadu 2009 v 23:01 | Marcelka
Pája měla dva dny volna, tak jsem za ní jela. Nejen že jsem po dlouhé době viděla Liberec, ale také botanickou zahradu, kde právě kvetly orchideje.

Pozvánka

19. listopadu 2009 v 5:56 | Marcelka
Je to v Muzeu kde jsme letos také vystavovaly. Přijďte na vernisáž a můžem "poklábosit" u něčeho dobrého .

Patchwork v Kadani

16. října 2009 v 8:58 | Marcelka

Kapsář pro Aničku

27. července 2009 v 19:27 | Marcelka
Dnes jsem měla plodné odpoledne. Ušila jsem kapsář pro Aničku do školky.
Za zipem má vnitřní úložný prostor a z venku ještě 2x dvě kapsičky. Já vím, že jsem ostuda, měla jsem to spáchat patchworkově .

Moje deka až v Austrálii

3. května 2009 v 21:04 | Marcelka
Náš nejstarší syn Jiří, mě poprosil jestli bych nedarovala ušitou deku pro jeho syna Phoenixe který je v Sydney. Tuto deku jsem šila jako jednu z prvních (když jsme čekali první vnouče). Malému to na dece moc sluší .

Pomůžete i bez peněz

21. dubna 2009 v 15:05 | Marcelka
Sbírej toner

Výlet s Aničkou

18. dubna 2009 v 21:07 | Marcelka
I když bylo ošklivé počasí tak jsem vyrazily ve složení já, Zuzka (moje snacha) a Anička (vnučka) na výlet. První zastávka byla u Martiny (Mafinky) v Korunní, kde jsme vyfotily Mafinku s Akirou a jejich mladé králíčky.
Trošku poprchávalo, ale to nám vůbec nevadilo, jely jsme dál a dojely jsme na Horní hrad Hauenštejn. Celý jsme si ho prošly. Anička pomáhala se stavěním (nakládala kolečko cihlami). Prošly jsme překrásné arboretum a viděly zvláštní květenu.
To naše putování nekončilo. Ještě jsme dojely na Statek Bernard. Moc pěkné stavení a ještě hezčí dílny a dílničky. A samozřejmě dílnička s krámkem jak jinak než s patchworkem.
To naše dnešní putování nekončilo. Od rána jsme Aničce slibovaly, že pojede na koni. A to se nám povedlo kousek od Klášterce je Selský dvůr, kde se Anička dočkala a takhle jí to slušelo. Dokonce jí půjčili i jezdeckou čepici .