Šiju, šiješ, šijeme a s námi i všichni čerti

Výlety za patchworkem

Výstava v Teplicích

26. května 2011 v 21:48 | Máca

Ve složení zleva: Sonička, já Máca, Renatka a Miládka jsme vyrazily na výlet za patchworkem, a to do Teplic na výstavu Teplického klubu.

Stihly jsme i vernisáž z výstavy hraček. A co mě tam zaujalo , no přeci šicí stroj. Můžu napsat, že jsem ho také měla doma. Že by to byl začátek mého šití?

Patchworková Paříž III

16. února 2011 v 6:03 | Máca
To bych nebyla já abych se nepokusila navštívit nějaký patchworkový obchod. V koupeném časopise jsem našla adresu a našla spojení od našeho ubytování. Vůbec to nebylo složité a tak jsme sedly na metro číslo 9 a vyjely do stanice Saint Ambroise au Saint Maur. Z metra jsme vystoupily u nějakého kostela a mě to přišlo strašně povědomé. Bodejť ne, tento obchod už jsem hledala s Jírou, ale 31.12. měly samozřejmě zavřeno, tak mě Jíra vyfotil u zatáhlé žaluzie. Teď jsme měly větší štěstí i když to tak nevypadalo. Když jsme přišly k obchodu, tak na dveřích byla nějaká cedule a obchod tmavý, bez života. Ale šipka nás navedla do nového přestěhovaného obchodu. A takhle vypadá výloha. Na druhém obrázku je naše Míša s paní majitelkou. Která byla velmi příjemná. Když pojedete do Paříže tak se tam musíte podívat. Adresa : INES, La boutique du Patchwork, 37, rue Saint Ambroise.internetová adresa

Patchworková Paříž II

15. února 2011 v 5:26 | Máca
Chtěla jsem Vám ukázat jak to vypadalo v hale. Bylo tam strašně moc lidí a holky "horko v Praze" bylo prd co jsme zažily tady. Dokonce došlo i na svlékání ponožek . Ale jak vidíte prodejních stánků a lákadel bylo víc než dost.
Paříž

Že se u patchworku vyskytují převážně ženy , platilo i tady. Ale tito dva prodejci byli vyjímkou. A jak vidíte Míše to s nimi moc slušelo. Byli to skoro jediní chlapi na place . Míše se věnovali úplně maximálně . Tady ještě měla svůj nákupní batoh na zádech a oni jí ho rozepli a nákup sami ukládali. Za hodinu už to neplatilo, to už batoh táhla po kolečkách.

Patchworková Paříž

14. února 2011 v 12:09 | Máca
V tomto složení :
Paříž
Jana Příkopová,Eva Bovoli, Monika Tilschová, Jana Haklová, Klárka Šebková, Hanka Lánská (všechny na fotografii od leva), já (fotím) a Michaela Kodejšová která utekla. Jsme se zúčastnily patchworkového výletu do Paříže. Moc jsme si to užily. Dokonce jsme udělaly i nějaký ten nákup. Viděly jsme nejenom výstavu, ale prošly jsme si i město. Některé byly v Paříži poprvé, tak pro ně to byl velký zážitek a některé si vychutnávaly Paříž znovu. Ta se nikdy neokouká.

A takhle vypadaly nákupní stánky. Můžete si udělat představu, kolik tam bylo prodejců a kolik lidiček. A to je vyfocená jen jedna půlka.

Gröbern 25.9.2010

25. září 2010 v 18:06 | Máca
Dnes jsem s Teplickými děvčaty vyrazila do Gröbern. Paní Ortrud Krüger pořádala podzimní setkání s patchworkem. Moc jsme si to užily. Vezly jsme nějaké své práce, kterými jsme se předvedly v Německu. Škoda, že začalo poprchávat a musely jsme své výtvory schovat. Schovaly jsme se i my a daly jsme si výbornou dýňovou polévku, kterou vařily v kotli na dvoře. Samozřejmě jsme odjížděly s peněženkami trošku odlehčenými od eur.
Grobern 9/2010
Grobern 9/2010To je jasné, že něco s námi muselo domů .

Slavnosti na hradě Loket

14. srpna 2010 v 22:19 | Máca
Dnes jsme si udělali s manželem výlet. Věděli jsme, že se něco děje v Lokti, tak jsme se tam vypravili. Hrad je velmi fotogenický :
hrad LoketTaké jsem věděla, že tam bude Martinka v dobovém oblečení prodávat patchwork. A takhle jí to slušelo :
Martinka na Lokti
Trhy a slavnosti se tam konají ještě i zítra.

Ústí nad Labem

22. června 2010 v 18:14 | Máca
Dnešní den jsme s Ivetkou vyjely služebně do Ústí nad Labem. Ještě včera večer jsem sedla k počítači a zjistila, že tam nějaká děvčata mají obchůdek a to bych nebyla já abych nespojila příjemné s užitečným. Sice nám to trošku dalo zabrat, než jsme obchůdek našly (Masarykova ulice je hóódně dlouhá), ale našly jsme. Musím uznat, že mají název "U Šikulky" a je to doopravdy velmi trefné. Děvčata jsou hodně šikovná.
Navštívit, nakoupit nebo i se něco naučit  můžete  pondělí - pátek od 9 - 17hodin. Jejich stránka na webu. Jsem ráda, že severočeská patchworková děvčata se takhle rozrůstají . Děvčata budu Vám držet palečky ať začátky, které určitě nebudou jednoduché vydržíte a patchwork bude Váš velký "kůň".

Výlet za patchworkem

23. května 2010 v 7:34 | Máca
V sobotu jsme ve složení  Ivetka, Iva, Renatka a já sedly do auta a vyjely na výlet směr Německo. Ivetka byla řádně připravena , dostala funkci GPS :-)). V pátek jsme se dohodly na cestě , tak z internetu  stáhla kudy pojedeme. Připravené to měla doopravdy moc hezky. Cesta nám měla trvat 2.15minut. Ale už 10 km za hranicemi bylo všechno úplně jinak. Byla vyznačena první objížďka - sice jsme nejely podle připravené mapy ale podle pěkně značených Umleitung ů. To nebyla první ani poslední objížďka. Úžasně připravenou cestu z internetu Ivetka rovnou zahodila a otevřela mapu. Do Grobern jsme dojely přesně na desátou hodinu.
Grobern 5/2010
Měly jsme za úkol koupit prošívací rámečky, tak první cesta byla do obchůdku za nákupy. Vše co jsme měly koupit, splněno. Tak jsme si začaly užívat nádherný den plný sluníčka a patchworku. Podařilo se nám to dokonale. Přivezly jsme na výstavu i nějaké své věci, které jsme pověsily do zahrady. Velmi jim to v té zeleni slušelo. A nám ostatně také :-))
Na oběd jsme si sedly do zahrady a udělaly malý piknik. Pak jsme vytáhly šití a šily a povídaly. Přijely i děvčata z Teplic, Bíliny a Litvínova. Renatka došívala "Peška" a já měla připravené polotovary na "Japonský balonek" tak jsem ho tam došila. Ale ještě jsem stihla udělat i pár kurzů na tuto techniku pro místní návštěvnice (samozřejmě v němčině). Kdo mě zná tak ví, že neumím žádný světový jazyk , ale kurzy dělám :-)). No nic, moje holky se úžasně mým výkladem pobavily. Musím napsat, že tak pěkný odpočinkový den s patchworkem a hlavně s nádherným počasím už jsem dlouho neprožila.
Více fotografií u Mirky.

Výlet do Annabergu

24. dubna 2010 v 5:53 | Máca
V pátek jsme s Renatkou a jejím přítelem vyrazili do Německa. Věděla jsem o tomto úžasném obchůdku ve městečku Annaberg - tak jsem ho samozřejmě museli navštívit. Samozřejmě nějaké látečky jely s námi domů :-)).
Annaberg

Budapest 2009

8. listopadu 2009 v 21:46 | Marcelka
Výstava Budapest 2009 ve fotografii. Výstava byla umístěná do moc hezkých prostorů, ale na vidění toho nebylo tolik co jsme očekávali. Jíra už za dvě hodiny neměl co fotit . Moc se mi líbila práce Maďarského a Irského klubu na téma "Zahrada".

Francie

21. září 2009 v 11:54 | Marcelka
Jana Haklová pořádala výlet na 15.ročník výstavy v Ste Marie-aux-Mines v Alsasku ve Francii. To byl úžasný zážitek. Sice jsem byla čerstvě po nemoci a rýmička mě klátila, ale přesto jsem si to vychutnala dokonale. Udělejte si kafíčko (čajíček), pusťte počítač a vychutnejte si tu krásu co jsem pro Vás nafotila. Zde je pár fotografií. Bylo překrásné počasí a všichni lidičky kteří se pohybovaly kolem byli úžasní.

Video z Birminghamu

3. září 2009 v 9:59 | Marcelka
Děvčata objevila jsem video z Birminghamu. Ten quilt co tam ukazuje to byla úžasná práce . Koukněte.
Myslím tento

Hodně fotek z Birminghamu

2. září 2009 v 19:02 | Marcelka
Prohlédněte si toto.

Birmingham

31. srpna 2009 v 5:22 | Marcelka
Ve dnech 20. - 23. srpna proběhl " THE FESTIVAL OF QUILTS" v Birminghamu.
Tak takhle vypadaly davy před otevřením. Manžel Jíra povídal: "tolik ženských pohromadě jsem ještě neviděl". Všechno je jednou poprvé.

Nedokážu odhadnout na jaké ploše byly vystavené práce a na jaké prodejní stánky. Jen dvě čísla : 916 vystavených exponátů a 252 prodejních nebo ukázkových boxů s autory.

V jednom takovém boxu byla i Philippa Naylor.

Vyfocená s autorkou a pak s její knihou a prací.
Už jsem ověšená dvěmi plnými taškami koupených věcí. Ty teda byly těžké.
A bodovala jsem s mojí kolečkovou taškou.

Mnoho knížek.

Mnoho láteček.

Konaly se tu i různé kurzíky a ukázky prací. Já zůstala na hodně dlouho stát u barvení látek.

Takhle "děvčata " ochotně pózovala do objektivu.

Jíra chycen při focení vystavených exponátů . Tímto mu děkuji za moc hezky nafocené fotky a pěkně vymyšlený výlet.

Gröbern

1. června 2009 v 16:36 | Marcelka
Tento víkend jsem odjela do Německa do městečka Gröbern na "Letnicové slavnosti". Samozřejmě to bylo o patchworku. Přivítala nás hezká patchworkářka.
Měli pro návštěvníky připravené pohoštění a pěkné posezení na pěkných dekách.
A kolem dokola byly pověšené práce. Pořád se to měnilo. Návštěvnice si mohly své práce sami pověsit a mít je tam po dobu návštěvy. To bylo velmi pěkné. Protože nám nepršelo, tak na venkovních lavičkách se shlukovaly ženy a předváděly své práce a rovnou tam šily. Já dělala 2x kurz na kolečkovou kabelu (v mé němčině ). Ve vnitřních prostorách probíhaly kurzy a všude se prodávalo a něco ukazovalo. Nebo povídalo a vychutnávalo kafíčko.
Ve středu budeme mít "babinec" a už se těším jak budu vyprávět zážitky z mého cestování za patchworkem.

Bodensee Quiltfestival 2009

27. května 2009 v 11:18 | Marcelka

Ve čtvrtek 21.5. ve 20:00 mi manžel oznámil, že zítra, to je v pátek, mě veze do Prahy a odjíždím s Janou Haklovou a holkama do Německa na výstavu patchworku. První má myšlenka byla : nemám ušitou cestovní deku. To jsme si slíbily při posledním našem výletu. Sedla jsem k šicímu stroji a stihla jsem ušít jen bloky a to jsem šla spát skoro ve dvě ráno. Strašně mě to mrzelo, ale já nikam jet neměla. Ráno po čtvrté jsme vyjeli. A na sraz jsem dorazila úplně přesně. Honza (syn Jany Haklové) přijel úplně na čas. Nasedli do auta a odjeli směr Plzeň, kde přisedla Jana s malým Tomášem (4 roky). To jsem si užívala po cestě jsme probírali "Kobru v 11", hráli "prší", koukali po všem co jsme po cestě potkali. Stihli jsme se zastavit u kamarádky Drahušky v městečku Wangen. Kde jsme viděly překrásné korále které Drahuška dělá. Na obrázku chybí Monika - fotí.
A naše první patchworková zastávky byla v Bad Grönenbach. Prošly jsme si překrásné městečko a navštívily výstavu. Zaujaly mě krásné květinové dekorace. A samozřejmě výtvory, které nemám ani sílu všechny umístit na blog. Tak jen toto. To jsou quilty stejný vzor jiné látky a vyjdou rozličné výtvory.
Na ubytování do městečka Singen jsme dorazili až k osmé večerní. Ještě na nás čekala večeře a dospání předešlé noci.
Ráno jsme vyjeli a všechna děvčata byla natěšena na výstavu u jezera. Ale přijeli jsme dřív tak jsem ještě stihli procházku po městečku Möos a došli až k jezeru. A hurá na výstavu, vystavovala skupina "Freischerler". Pro mě některé věci známé a některé ne. Ale všechno bylo pěkné. V patře vystavovala Petra Dresing. Tam se nesmělo fotit. Vystavené exponáty byly z hedvábí - no nádhera.
Přejeli jsme do Hegne kde byla malounká výstava v domě pod klášterem. Měly jsme štěstí, že nás sestra představená pustila dřív než ve výstavní hodiny.
A zase přejezd, tentokrát do "Mořského muzea" v Kreuzlingenu. Exponáty byly zakomponovány do vystavených artefaktů. To teda bylo něco. Móóc hezké. Smůla je smůla. Nejdřív došly baterie v blesku a pak i ve fotoaparátu . Ale pár fotek vyšlo.
V neděli nás čekala návštěva Radolfzellu, kde ve třech výstavních prostorách byly exponáty. Kromě jednoho malého jsme prošly všechno a stíhaly jsme i něco málo nakoupit.
V přízemí nás okouzlila svými výtvory Japonka Noriko Endo.
A mě se moc líbily práce Eriky Lenhart .
Která dělá i takovéto krásné bílé práce. Nádherné.
Tento výlet se moc vydařil. A kdo se vlastně výletoval ?
Zleva Naďa, Marta, Jana, Lída, já a u nohou nám klečí Monika.
Děkuji Janě Haklové za výbornou organizaci , Honzovi, za perfektní kočírování auta a malému Tomovi za pěkně strávený čas v autě. Děvčatům byla fajn. A pak manželovi, že mě "vyhnal" .

Americké centrum

25. dubna 2009 v 22:11 | Marcelka
Paní Jana Jandejsková nás pozvala, jako poděkování za odvedenou práci na výstavě v Dubči, na dokument o patchworku. Promítalo se to v Americkém centru v Praze na Malé Straně.
Přivítal nás ředitel centra pan Miroslav Konvalina.
Prostory byly nádherné. Ještě jsme vezly sebou pár našich prací které jsme mohly do těchto prostor umístit, které všichni obdivovali.
Takhle nám to slušelo u mé deky .

Než začalo promítání pan ředitel nás provedl po centru, představil nám pana Miloše Dlabala dlouholetého knihovníka a společně se pochlubili podepsanou knihou panem prezidentem Obamou a příběhem o získání autogramu.
Ještě než začalo promítání promluvil americký voják o své rodině (6 sester) a vztahu k patchworku. To bylo velmi zajímavé, dozvěděli jsme se, že si velmi považují starých patchworkových prací a mají je vystavené ve svých domovech.
Film trval 77 minut a přiblížil nám poutavou formou 100 nejlepších prací z USA minulého století. Film byl v anglickém jazyce, ale když už je to americké centrum, tak měli k dispozici dvě velmi šikovné překladatelky, které to báječně přeložily do českého jazyka pro nás neznalé. Po filmu vyprávěla paní Jana Lálová o patchworku. Brala to jako úvahu k zamyšlení nad českým patchworkem, co ho vystihuje a spojuje.
Celou akci jsme si užily a ještě že jsme měly sebou naší GPS navigaci, protože ta digitální potvora zradila při příjezdu do našeho hlavního města, tak jí zastoupila naše drahá Raduška, lepší GPS by si nikdo nemohl přát, byla báječná.

Mezinárodní výstava

8. dubna 2009 v 14:29 | Marcelka
Ve stejném termínu jako byla Dubeč, probíhala Mezinárodní výstava patchworku v Praze v hotelu Pramen. Kadaňské tvořilky se tam prezentovaly svou první ušitou klubovou dekou. A toto jsem já u našeho díla. Posuďte jak se nám práce povedla.

Pozvánka

9. ledna 2009 v 20:22 | Marcelka

Výstava Jany Haklové v Třemošné

7. listopadu 2008 v 16:36 | Marcelka
Dne 4.11.2008 jsme se vydaly na cestu do Třemošné, kde Jana Haklová měla od 18 hodin vernisáž své výstavy, protože jsme neodhadly čas, tak ještě posezení v místní pizzerii.
Po vystoupení místní umělecké školy zahájila výstavu paní Štěrbová.
A takhle se na to tvářila moje děvčata, kterým se to moc líbilo.
Výstavu si Ty moje děvčata moc neužily :-(, protože měly o mě strach a chtěly co nejdřív odjet (ať už jsem v pelechu). A měly pravdu z výletu jsem přijela s horečkou 39 stupňů a zánětem průdušnice. Tak snad někdy příště se nám ten výlet zadaří lépe :-))

Tak takto vypadá malý kousíček překrásných prací paní Jany.