Šiju, šiješ, šijeme a s námi i všichni čerti

Výstavy

Výstava v Praze

31. března 2014 v 19:40 | Máca
Jako každý rok, i tento se těším na výstavu v Praze. Na stánku u firmy Haišman mimo jiné uvidíte :

Jehelníčkový rekord.

Antonie Chalupná zorganizovala ve spolupráci s Marcelou Vassovou a českými a moravskými patchworkářkami pokus o rekord, při němž bylo na jednom místě shromážděno 681 textilních jehelníčků. Maximální velikost každého jehelníčku byla 15 x 15 cm a měl vždy ouško, očko či poutko k zavěšení. Jedním či více jehelníčky vlastnoručně vyrobenými přispělo asi 500 osob. Nejmladší z nich bylo teprve 7 let. Mezi účastníky byli i dva muži. Mnoho jehelníčků mělo zajímavý tvar, barvu či způsob zpracování. Ukázala se úžasná kreativita patchworkářek. Poděkování patří všem zúčastněným, především pak Marušce Surové z Brna, která přispěla k rekordu největším počtem ušitých jehelníčků - asi 60 kusů.
Jehelníčky se šily od června 2012 (kdy tento nápad u vínečka vznikl), až do vyhlášení rekordu v Pelhřimově 8.6.2013.
Toto byl už třetí patchworkový rekord.
Za podpory firmy Haišman, nového zastoupení firmy BERNINA pro ČR a SR bude část kolekce vystavena od 4.do 6.4.2014 na výstavě PPM 2014 v Praze, v hale č. 1, výstavní plochy firmy Haišman se šicími stroji Bernina, Pfaff a dalšími stroji pro šití i quiltování a samozřejmě s pomůckami nejen pro patchwork od firem Prym a Madeira.
Tímto Vás srdečně zveme na stánek firmy HAIŠMAN.

Výstava v Jablonci nad Nisou

16. února 2014 v 20:57 | Marcelka

Tuto pozvánku dávám až takto pozdě, protože jsem čekala na Pavlínku až přijede a zpracuje ji. Určitě se jděte podívat na výstavu Evičky a Dany. Jsou to šikovná děvčata. Škoda, že se do Jablonce nestihnu podívat.

Pozvánka na výstavu

22. října 2013 v 16:56 | Máca
Na tuto výstavu posílám "Zelenomodrý svět" - quilty Pfaff klubu.

Ještě ten traktor

7. října 2013 v 19:40 | Máca
Omlouvám se, píšu o traktoru a traktor nikde Smějící se. Takhle je vyparáděný s patchworkovými polštářkyMrkající.

Výstava v Českých Budějovicích

21. srpna 2013 v 17:20 | Máca
Na tuto výstavu posílám kolekci Pfaff klubu. Kdo jste z nedalekého okolí, určitě se jděte na výstavu podívat.

Birmingham 2013

14. srpna 2013 v 13:11 | Máca
Na letošní výstavu do Birminghamu jsem se vydala letecky. Letělo nás skoro 20 - všechno stejně postižená "děvčata". Cesta pohodová, za víkend jsem viděla 4 letiště (Praha, Mnichov, Birmingham, Frankfurt)Usmívající se. Výstava mě nezklamala, ba naopak. 3006 vystavených exponátů - to v Praze nemáme. Zkrátka se bylo na co koukat. Ve stáncích jsem zdatně utrácelaMrkající, samozřejmě jen věci co nutně potřebuji k šitíUsmívající se. Měli jsme tam několik zastoupení. Prague Patchwork Meeting vystavoval hedvábí. Bellus prodával a Věruška Skočková byla mezi vystavujícími a měla moc hezký quilt. Kolik bylo prodejců ? To fakt nevím, ale určitě bych to zpočítala podle katalogu.
Jen závěrečná "tečka" výletu byla zklamánímZamračený. Čekat skoro tři hodiny na letišti na kufr - tak to jsem zažila poprvé a bylo to hrozné. Naštěstí jsem nečekala sama a ty příběhy k této události, to se nedá ani vymyslet. Třeba Martička (z Prahy) musela čekat na kufr, neboť uvnitř měla klíče od bytu. "Děvčata" z Olomouce v kufru měly lístky na vlak i všechny české koruny. Japoncům, kteří s námi letěli se z toho českého bor.... narovnaly očiSmějící se. A aby toho nebylo málo, tak Jíra na mě čekal, ale na jiném termináluPřekvapený. No nic výlet mám za sebou a ještě jsem si přivezla nějaký "moribundus". Ale to už od pondělka léčím. Na obrázku vidíte jak jsme čekali na otevření výstavy. Dokonce je tam i jeden chlapPřekvapený. Na druhém jsou kabelky bez svých majitelek. Ne, že by je ve výstavním stánku zapomněly, ale konstatovaly jsme, že kabelky vypadaly lépe, než my po 3 dnech na výstavěSmějící se. Tak se fotily samy.

Výstava ve Fulneku

17. června 2013 v 11:35 | Máca
Jako každý rok i letos Moravský patchworkový klub uspořádal výstavu ve Fulneku. Na obrázcích vidíte práce, které jsem tam poslala. Určitě jste poznali quilt Pavlínky, můj (hnědé sruby) a Soničky (úžasná babiččina zahrádka). Škoda, že to je od nás tak z ruky. Ale určitě se zase nějaký rok pojedeme podívat a moravská děvčata podpoříme.
Na výstavu jsem poslala i kolekci Pfaff klubu, která je letošní rok putovní po výstavách.

7.PPM

8. dubna 2013 v 21:18 | Máca
Kolekce patchworkového Pfaff klubu "Zelenomodrý svět" měla úspěch. Na instalaci se mi sešly, velmi různými styly pojmuté práce, ale nakonec to vypadalo jako ucelená kolekce. V kronice klubu máme moc hezké vzkazy od návštěvníků výstavy. Já jsem moc spokojená, že se návštěvníkům naše práce líbily. Chtěla bych ještě jednou všem zúčastněným patchworkářkám poděkovat, že svou práci půjčily na tuto výstavu a na ostatní, kde se budeme prezentovat. Moc bych chtěla poděkovat firmě Haišman, že nás v tomto projektu podporovala. Budeme (členky Pfaff klubu) se těšit na další spolupráci s firmou Haišman.

Mezinárodní výstava patchworku

31. března 2013 v 17:30 | Máca
Už příští týden budeme mít patchworkový "svátek". Na výstavu do Prahy se celý rok připravujeme a pak už se jen těšíme na vystavené exponáty a na všechna setkání.

Tady je upoutávka firmy Pfaff :

Firma Pavel HAIŠMAN, gen. zast. firem PFAFF a HUSQVARNA VIKING je opět partnerem dalšího, již sedmého ročníku mezinárodní výstavy Patchworku a Quiltu PPM 2013.
Jak již se stalo naší tradicí, na našem stánku se šicími stroji PFAFF a HUSQVARNA Viking Vám každý rok představujeme zástupce českého patchworku. Letošní rok je vyjímečný, protože naše firma Pavel HAIŠMAN, gen. zast. fy PFAFF a HUSQVARNA Viking nebude prezentovat pouze jednoho zástupce, ale připravila ve spolupráci s českým PFAFF patchworkovým klubem výstavu vlastních tématických quiltů na téma ZELENOMODRÝ SVĚT. Všechny quilty šikovných patchworkářek z PFAFF klubu budete mít možnost obdivovat na našem stánku firmy HAIŠMAN v hale č. 1.
Pokud i Vy máte chuť se přihlásit do PFAFF klubu, pošlete kontakt na Vás na email:pfaff.klub@pfaff.cz

Výstava ve Zvoli

11. prosince 2012 v 18:40 | Máca
4 Vánoční výstava betlémů, patchworku a módních doplňků se velmi vydařila. Celou akci pořádá paní Klára Šebková. Firma INTEBO půjčila prostory a výstava byla na světě. Nádherně vyřezávané betlémy vyřezal pan Alois Kroupa. Motiv nejstaršího betlému je z roku 1850. Mohli jsme vidět i Štorchovo loutkové divadlo z roku 1936. Klárka k němu udělala "hrací prostor" a příští rok se prý můžeme těšit i na kulisy a oponu. Celá výstava byla doplněna krásnými vánočními aranžmá,od paní Zdeny Němcové z Mělníka. Členky BPK, celkem 15 dam, laskavě zapůjčily moderní i klasické quilty, které nádherně dotvářely vánoční atmosféru výstavy. Jako ozdoby na vánočním stromečku se ukázaly kolekce různých zimních šperků (hedvábí, vlna, pravé kameny, sklo),které také vytvořily některé známé dámy . Malí návštěvníci si mohli odnést nějakou hezkou textilní hračku od paní Evy Valsové z Toušně.

26. listopadu 2012 v 19:10 | Máca
Uděláme si čas v předvánočním shonu ? Já bych moc ráda, ještě jsem tam nebyla. Tak snad to letos vyjde.

Mariánská Týnice - výstava

13. listopadu 2012 v 13:35 | Máca
Současný chrám stojí na bývalém poutním místě plaského kláštera. V 17. Století zde bylo zřízeno probošství. Roku 1711 byl opatem Eugenem Tyttlem položen základní kámen budoucího poutního chrámu Zvěstování Panny Marie, navrženého Janem Blažejem Santinim. Kostel vystavěný na půdorysu řeckého rovnoramenného kříže s centrálním čtvercovým prostorem byl celkově dokončen až roku 1768. Celý komplex se skládá z chrámu, budovy probošství a ambitu, ve kterém je fresková výzdoba od F. J. Luxe.
Dnes je v objektu Muzeum a galerie severního Plzeňska se stálými expozicemi a etnografickými a umělecko-historickými sbírkami.
To je o místě, kde se konala výstava prací Jany Kapsové. Její práce jsou nádherné. Představila nám kolekci paličkovaných věcí a nějaký svůj patchwork. Děvčata z BPK výstavu doplnila. Byla úžasná atmosféra. Celý objekt je nádherný. Jestli pojedete někdy kolem, tak se určitě zastavte a běžte na prohlídku - stojí to za toUsmívající se.

Výstava v Mariánské Týnici

9. listopadu 2012 v 10:54 | Máca
Janička Kapsová nás všechny srdečně zve na svou výstavu. Jsem zvědavá na Santiniho proboštství a na výstavu co pro nás připravila "Kapsička"Usmívající se.

Pozvánka na výstavu do Chodova

21. října 2012 v 8:59 | Máca
Marťa nám na babinci řekla o této akci. Jestli budete mít čas a chuť zajeďte do Chodova u Karlových Varů.

Kadaňské patchworkové dny

17. července 2012 v 10:27 | Máca
Akce konaná pod širým nebem je vždy sázka do loterie. Ze mě 14 dní před výstavou byla meteoroložka, neboť jsem stále koukala na mapy s počasím a řešila jak jdou mraky a kdy prší. Ale nějak jsem zapomněla že i vítr je pěkně zrádnýZamračený . A ten nám teda dával. Všechno co jsme chtěli hezky nainstalovat nám bral. Tak nakonec i deky musely být zatíženy kameny aby nám neuletěly. Ale byli jsme statečné. I přes nepřízeň počasí jsme si to užívali a já jsem zjistila, že mám kolem sebe strašně fajn "holky". Tímto bych chtěla všem poděkovat, že se na naší patchworkové akci podíleli a vydatně pomáhali. Nechci jmenovitě, protože bych určitě na někoho zapomněla a pak by mě to mrzelo.
Návštěvníků jsme měly hodně a dokonce máme v knize i vzkaz v němčině.
Ivanka Chovancová nám půjčila deku, která je zapsaná v české knize rekordů a bude o ní reportáž na regionální televizi.
Pár fotek :

Ve čtvrtek předáme trojčátkům a kostelíku "nějakou korunu" co jsme utržily za naše výrobky.

Česká Skalice 2012

7. července 2012 v 8:45 | Máca

Vrátili jsme se z České Skalice a Jíra okamžitě udělal video z této patchworkové akce. Tak koukněte. U svého quiltu povídá paní Mirka Kalinová (nevím jestli to Jíra dal do titulků).
Hezký víkend a u mě už je velmi velká příprava na naší akci příští týdenUsmívající se.

Výstava v České Skalici

26. června 2012 v 8:35 | Máca
Naděnka Harbichová nás zve na výstavu a protože je to tam tak krásné, tak se pojedeme podívat. Už se těším, uvidím spřízněné dušičkyUsmívající se.

Kadaňské patchworkové dny

13. června 2012 v 11:38 | Máca
Kadaňské patchworkové dny 14. a 15. 7. 2012 se konají v areálu Františkánského kláštera. Čas dle pozvánky.
V areálu Františkánského kláštera se ještě koná :
Prohlídka kláštera: So, Ne - 11.00, 13.00, 14.30, 16.00 hod
Vstupné: Základní: 50,- Kč
Snížené: 20,- Kč (studenti, důchodci a děti)
Rodinné vstupné: 70,- Kč
Sobotní program:
- vstup volný
- od 14 - 17 hod bude přehlídka minipivovarů a zahrají nám Veselí muzikanti (Orchestr Viliama Béreše)
- prohlídka města s průvodcem (v češtině) od 13. hod, začátek prohlídky u pokladny kláštera, v prohlídce i nově otevřené muzeum na Kadaňském hradu
Nedělní program:
- od 14 hodin zahraje Chodovarka - vstupné 20,-Kč
- od 16 hodin Klobouk plný písniček (Hudební kabaret s veselým příběhem) vstupné 20,-Kč
- prohlídka města s průvodcem (v češtině a němčině) od 10 hod (možná ještě změna času), začátek prohlídky u pokladny Kláštera, v prohlídce i nově otevřené muzeum na Kadaňském hradu.
Po oba dva dny otevřené "OBČERSTVENÍ KONÍRNA".
Upozornění:
Ať přijedete do města jakkoli prosím počítejte s tím, u kláštera se nedá nikde zaparkovat (zrovna se tam něco dělá). Zaparkovat můžete ve městě (viz přiložená mapka) a použít taxi : 721 383 333 nebo 725 952 920 (taxi stojí do 50,-Kč po městě za auto). Když zaparkujete u Lidlu, tak tam je zastávka taxikářů.

Pozvánka na výstavu do Teplic

18. května 2012 v 6:40 | Máca

Jako každý rok Teplická děvčata připravují svou výstavu. Určitě je pojedeme podpořit. Budou mít půjčenou i "domečkovou deku".

Kadaňský patchwork

5. dubna 2012 v 6:36 | Máca
Kadaňský patchworkový klub se na výstavě představil svou kolekcí na téma "květina, květiny". Vystavovaly jsme u firmy PFAFF s kterými spolupracujeme už nějakou dobu. Měly jsme pozitivní ohlasy na naší práci a je i dost zápisků v naší "knize". Je to velmi krásný pocit, když je práce oceněna a hlavně nás to posouvá dálUsmívající se.